Koristeći umjetnost kao kreativno sredstvo, tri umjetnika koji žive s oštećenjem vida udružila su se u sklopu kampanje “Kreatori promjena” (#ChangeMakers) kako bi kreirali vizuelno i zvučno umjetničko djelo kojim bi bacili svjetlo na izazove s kojima se suočavaju ljudi koji žive s gubitkom vida.
Zapanjujućih 2.2 milijarde ljudi širom svijeta živi s oštećenjem vida.1. Bolesti mrežnjače sada pogađaju više ljudi nego ikada prije2,3.
Gubitak vida može imati razoran utjecaj na živote ljudi, čineći čak i najjednostavnije zadatke naizgled teškim – hodanje, vožnja, jelo; oštećenje vida također utiče na dobrobit, socijalnu uključenost i kvalitet života4. Ali uprkos ovom izazovu, postoje mnoge priče o nadi i hrabrosti, o hrabrosti i trijumfu. Dakle, kako je zaista živjeti sa gubitkom vida, kakav je osjećaj, kakva su zajednička iskustva?
Naša kampanja “Kreatori promjena” (#ChangeMakers) ima za cilj podizanje svijesti o utjecaju gubitka vida na svakodnevni život. Koristeći umjetnost kao kreativno sredstvo, tri talentovana umjetnika koji žive s oštećenjem vida – Dave Steele, Rachel Gadsden i Baluji Shrivastav, OBE – udružili su se kako bi stvorili audio-vizuelni performans koji uključuje poeziju, slikarstvo i muziku. Muziku je komponovao, izveo i režirao Baluji Shrivastav, OBE, sa Orkestrom Inner Vision. Predstava izražava utjecaj gubitka vida na živote ljudi – zajednička iskustva, osjećanja i hrabri, uporni ljudski odgovor na prevazilaženje izazova sa kojima se suočavaju.
Sa ovom kampanjom, naš cilj je da u prvi plan stavimo zajednice, iskustva i izazove sa kojima se suočavaju ljudi koji žive sa gubitkom vida. Na kraju, kampanja će odati priznanje pojedincima koji su dali doprinos zajednici i nadamo se da ćemo kroz ovu aktivnost stvoriti platformu za solidarnost, razmjenu iskustava i diskusiju o zdravlju očiju.
Pridružite nam se na našem putovanju dok slavimo “Kreatore promjena” i kroz seriju videa podstičemo svijest o potrebi da se učini više za ljude koji žive s gubitkom vida.
Saznajte više o kampanji “Kreatori promjena” (#ChangeMakers), iskustvima Rachel, Davea i Balujija i inspiraciji koja stoji iza njihovog nastupa.
U kompaniji Roche smo, u saradnji sa oftalmološkom zajednicom, posvećeni suočavanju s globalnim izazovima povezanim s gubitkom vida. Veliki napredak je napravljen u oftalmologiji u zadnjih desetak godina, ali treba učiniti još više da se promovišu važnost zdravlja očiju, prevencije bolesti, liječenja i rehabilitacije osoba sa gubitkom vida..
Kampanja “Kreatori promjena” (#ChangeMakers) predstavlja prikaz utjecaja oštećenja vida na živote ljudi. Nakon toga ćemo se fokusirati na pojedince koji pokreću revolucionarni napredak u ovoj oblasti, naporno radeći kako bi doveli do pozitivnih promjena. To su svi ljudi koji žive sa bolestima mrežnjače i njihovi voljeni, naučnici, oftalmolozi, predstavnici pacijenata, pripadnici regulatornih tijela i svi ostali na koje utiču ili koji rade na pozitivnoj promeni u životima ljudi koji žive sa oštećenjem vida. Pridružite nam se dok slavimo “Kreatore promjena” i podižemo svijest o potrebi da učinimoi još više u ovoj oblasti.
Reference
The World Health Organization, Blindness and vision impairment, Factsheet, February 2021:
Cheloni R, Gandolfi SA, Signorelli C, et al. Global prevalence of diabetic retinopathy: protocol for a systematic review and meta-analysis. BMJ Open. 2019; 9:e022188. doi:10.1136/bmjopen-2018-022188.
Wong WL, Su X, Li X et al. Global prevalence of age-related macular degeneration and disease burden projection for 2020 and 2040: a systematic review and meta-analysis. The Lancet Global Health. 2014; 2(2): e106-e116.
The Lancet Global Health Commission on Global Eye Health: vision beyond 2020. Published online February 16, 2021
M-BA-00000467
Roche d.o.o. - Roche Ltd, Zmaja od Bosne 7, 71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina